torsdag 27 december 2012

HEJ,jag har fått ett barnbarnsbarn,23 december 2012,helt ofattbart,det gäller att hänga med.Jag minns när jag fick mitt första barn 7 mars 1960,nästa barn 27 november 1965,ytterligare barn : till mina barn minns man ju också,1 barnbarn i 27 febr.1990,nästa 1991, ett till 1991,ett till 1993,ett till,1994,ett till 1996,alltså 6 st barnbarn fick jag på 6 år och nu kommer det att rulla på med barnbarnsbarn,kanske om 6 år,har jag 6 st barnbarnsbarn minst,man tror ju inte det är sant men det kan ju hända.de kan ju få 2-3 barn var och vad hamnar vi då? 18 st eller blir det fler??? Julklappar till alla,pensionen sinar.Nej,jag vet man får sy och sticka kläder,snickra leksaker själv.Så gjorde man förr,min mamma berätta att barnen fick leka med kottar från skogen,ett vedträ blir en docka....JO SKULLE JUST TRO DET,det ska va fina telefoner,dataspel,,läsplattor o.dyl..det senaste i kläder,jeans,träningskläder,skridskoutrustningar,hjälmar i alla sorter,cyklar,bilar o.s.v. i all oändlighet,pppuuhh,orkar inte tänka mer.Men lyckan är att ha fått ett litet barnbarnsbarn till att börja med........Vi hörs.    GOTT SLUT.


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.