lördag 29 mars 2014

TRAKASSERI...MOBBING ???

HEJ KALLAR TILL MÖTE ...Nu ska jag berätta en historia som man kan fundera på..ska tala om att jag gick på linedance,och vi fick  dansa en dans som de sjöng om one night stand,eller killen sjöng om det  men sa she is not my one night stand....Då påpekade jag för läraren att det kanske fanns nån annan lämpligare låt,ABBA har ju fina melodier.Varför då?H an sjunger ju NOT one night stand säger hon oförstående......Men säger jag ,om man inte förstår texten så gör det inget,men förstår man vad det betyder blir man ju inte så road varje gång vi gamla tanter på 70 år ska tycka om den låten.då slutade hon spela den,men påpekade till alla i gruppen Dorothy tycker den är olämplig så vi får ta en annan låt.Detta sa hon de kommande 3-4 ggr na.tillslut blev jag trött på att mobbas varje gång och sa till henne,...SLUTA....med hög röst.Jag har inte ångrat att jag sa till,men om det hjälpte tror jag ej. (att få säga till när kvinnor förminskas eller trycks ner ,med olämpliga tillmäten,hoppas jag vi fortsätter med,annars ändras aldrig inställningen till kvinnan,säg till,så kanske vi kommer att lyckas till slut.) Kan inte vara lämpligt att sjunga om engångsligg på en linedance med 70 åriga kvinnor ,stoppa eländet .....även mina medsystrar som kämpar för kvinnans rätt och position i samhället ,applåderar inte....till dom sångerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.