tisdag 20 maj 2014

TRÄFFPUNKT F.ÖR ÄLDRE

JA SÅ VAR DET ÄLDREMÖTE FÖR OSS GAMLINGAR SOM SKA FÅ INFO OM VAD  DET FINNS FÖR OSS,SÅ LIVET FÅR EN MENING....SÖNDAG,en dag med förväntningar.....JAG anländer till lokalen och blir väl mottagen med en kram,snällt,och förvånande ,något nytt,hhrrrmm...Hej ,det finns att äta,lite mackor,frukt,och så blir det tipspromenad,sen kommer politiker och talar. Jahaa,låter bra,säger jag.Ska börja klockan 12.00 och till 17.00,jaha säger jag finns det ett program,när kommer politikerna,när kommer musikerna,när är tipsprommis, när är det och det dags...Ingen vet,näähhääääääää....Då blir det svårt så fint väder ute solen skiner och en söndag också till råga på allt. JA,ok. jag börjar med att sitta en timma och prata lite.Jag lägger in ett samtal   ,då får jag plötligt se att 2 st damer från PRO sätter sig vid mig. ÅH,hej,jag säger att ,jag hade en gång varit  med PRO,men gick ur efter ett år. För det fanns ingen som lyssnade eller var intresserade av att komma med nya förslag.då säger PROdamen vilka då? EN MAN är ordförande ,och har varit det i 10 år.jaha säger jag,det är väl därför alla ska spela med bollar och tävlar med varann. En kvinna ,kan hitta på andra roliga saker,och vi är 90% kvinnor på mötena. Har du nåt emot karlar säger damen.Nej,säger jag,men skulle ju vara roligt att slippa tävla med varann ,varje gång man träffas.Vad vill du göra då ,säg något förslag,säger prodamen.Ja säger ju att jag ,har gett 20-25 nya förslag på PRO. Jamen säger Pro damen,säg något.Okey.1.Samtalsgrupper,2.teater.3.museer .4.annat kulturellt,besök,slottet,5.,vandra i gamla stan.6.smink-skola 7. hår,frisyrer.ex.8.tala om gamla tider i grupp....ex.vad gjorde du när du var liten..???SOM det ser ut nu är det bara ,BINGO,BOULE,BILJARD,BRIDGE,CANASTA,FIA, DANS:LINEDANS,SQUARDANCE...tävling på tävling...Jag tror vi behöver inte tävla när vi uppnått 70-80-90 år,låt oss sitta och trivas med varann istället för att bli arga och lessna om vi förlorar i spel...HA det mysigt bry oss om varandra i stället....Hur mår du? Kan jag hjälpa dig? Vill du fika hos mig? Är du ensam,hälsa på,passar det imorgon.Vi kan göra något för varann. ELLER??? ETT SISTA LITET SOM JAG KOMMER IHÅG FRÅN MÖTET VAR ÄPPLEN,ETT STORT FAT MED ÄPPLEN,JA,fina ekologiska STORA blanka hårda.Vem var dom avsedda för? Det var meningen att vi fick äta dom,men hur ska man kunna ta en tugga ??? 70-80-90 -åringar som tar ett rejält bett i ett stort hårt äpple,hur många klarar det,lösgommar och i regel dåliga tänder,stift och dyligt,skulle ryka och det skulle kosta multum att få nytt,med dom dåliga pensioner som vi har,sshhouu vem betalar?????  Stopp och belägg,nu går jag hem till verandan och fikar i solen.HEJHEJ,och då kommer gänget som ska riva av gamla låtar på dragspel,gitarr,låtar som min morsa och farsa gillade...NYTÄNK,hoppas det ändras...så var det sagt.det är 2014 nu,Hallå!!! hej jag går....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.