söndag 3 oktober 2010

tågresa och födelsedagskalas

Jag kom hem igårkväll kl. 22.00 det var en rolig resa till Kumla för att hälsa på och gratta M. som fyller 14.,tänk vad tiden går snabbt,alla barnbarn har växt och blivit tonåringar,snart börjar dom arbeta och skaffar familjer.M. hade bakat jättegoda kakor och bjöd på,rosafärgade,marängliknande,sega,chokladbitar,havresmakande kakor,jag har inte ätit godare,smaskis.Dottern gjorde ett par goda matnyttiga pajer till lunch och sen tog vi en prommis till ICA,där köpte jag 3 st tårtor,sen gick vi hem allihop och fikade och mumsade,ojojoj,det var fest det.jag tog tåget hem senare och fortsatte med T-bana ,farsta,och bil hem,guud vad svart det var ute kl. 22.00.Jag ska skriva om husdjuren som dom har,en orm,en hamster,en ödla, en hund,2-3 katter,2 hästar,de senare djuren befinner sig på en gård utanför Kumla,vid sjön Vättern,fantastiskt vacker plats.Jag hade så trevligt och jag var nöjd att jag åkte,det är alltid svårt att ta sig så långt bort när man är ensam,hade varit trevligt att ha sällskap av någon.Men det är som det är.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.