fredag 15 oktober 2010

idag solig höstdag...

Idag är det en fin höstdag solen skiner från en klarblå himmel,löven blåser omkring i oranga och gula nyanser,det låter ju som poesi,det kanske är det.Min bästa kompis sen över 30 år tillbaks M.SOM BOR I Tyresö,vi var och handlade på Ö&B ,tvättmedel o.dyl.sen åkte vi och käkade på SHOLEI en helt underbar restaurang här i Haninge,mat i alla versioner,kött,fisk,grönt,ris,potatis,allt möjligt gott,pannkakor,grädde,sylt,äppelkaka,glass,kaffe,te,vad du vill eller annan dryck,vi käka oss mätta,M.bjöd mig,gulliga henne.Sen tog vi min bil och åkte till ICA MAXI,handlade för veckoslutet,sen skjussade jag henne hem,och hjälpte till med kassar o. dyl.sen hade halva dagen gått.Jag började tänka lite på de senaste dagarna,det har ju hänt en del,jag börjar få ordning på bouppteckningen,snart är huset överfört ,bankmedel ,o.dyl..Jag har också börjat med samma sak i Grekland också,med en advokat kopplad till det,eftersom jag inte befinner mig där.Jag har varit i ÖREBRO,hälsat på barn och barnbarn,jag har varit i TROSA ,hälsat på min syster,hennes dotter M. och lilla dottern 11år,det var givande,hade med mig blommor och choklad,och bjöd på PIZZA som var mycket uppskattat.Jag har blivit bjuden på lunch i Tyresö hos en kompis och hade en trevlig dag,jag har varit på tjejträff med mitt syjuntegäng,och planerna är följande att vi tänker åka och titta på östasiatiska museet,och ut och äta en bit efter det.SEN ÄR PLANERAT en träff med arbetskamrat P.vi ska till gamla stan och titta på konst och dricka te på en tesalong ,afternoon the,eller vad det hette,jag tycker att jag har en hel del på gång,förutom att jag går och simmar en gång i veckan,dansar line-dance,vad mer,promenerar med stavar,och har köpt ett gåband som jag kan träna gång på.KÄRA NÅN DÅ,SEN HAR MTT BARNBARN flyttat hit för ett tag,och det är ju jättekul.LIVET FLYTER PÅ.......VI HÖRS IGEN....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.