onsdag 19 januari 2011

ÅR 2011,JANUARI 19

Hej igen nu är det nya året i farten,det går undan,över halva januari har redan gått.Jag hade en trevlig och lugn NYÅRSAFTON,tillsammans med yngsta dottern och hennes man,vi åt kalkon ,skålade och hade trevligt,sen åkte dom hem till sig och det gick bra ,trots all snö.NU SKA JAG SE FRAMÅT,GÖRA NÅGOT ÅT MIN VIKT,jag har gått upp för jag har tröstätit,efter den tråkiga händelsen med min man.Nu är det nytt år,jag har klarat av bouppteckning i Sverige,så det är en jobbig sak som är över,nu väntar en bouppteckning i Grekland också ,en advokat håller på med det övergripande,han kan ju grekiska lagar,så vi får hoppas att han klarar av det i år iallafall.Jag kan bara överlämna papper på husen,arealer med vindruvsodlingar,olivlundar,jag har inget begrepp om deras bestämmelser där,men vi får se.Pengar på grekisk bank kan man föra över,hur det blir med aktier vet jag inte,men jag får fråga...Det finns en hel del frågor som man önskar besvarade,men även studerade advokater,lärare,och annat högre utbildat folk,saknar engelskan i sin utbildning.Jag vet att dom läste franska istället,det gjorde min man också när han utbildade sig på universitetet under 50-talet,,och det fortsatte dom med ett bra tag.Nu för tiden kan ungdomarna lite engelska,det har dom lärt sig på privatskolor,så dom klarar sig.Men jag får prata min hemmagjorda grekiska,lärd på gehör,,lite engelska ord,här och där så det går som det går.Jag har tänkt åka ner ganska tidigt i 3 veckor,jag ska försöka klara upp lite med advokaten,jag ska försöka ordna med internet så jag kan ha kontakt med omvärlden.Det behövs göras iordnig i trädgårdar rensas,och fräscha upp husen med lite färg,ska ta hjälp,det finns inte så många att anlita,så jag får sätta upp mig på tur i kön.Kanske får jag tid att bada i det turkos vattnet,jag bara måste.Bilen måste ses över,det var knas på batteriet,kanske ska man byta till nytt.Sen ska väl service på den utföras också.Så kära vänner det finns en hel del att ta tag i,nu när man är själv,det finns mycket att ta vara på här hemma också,trädgård,huset,måla och fixa,gräsklippning,rensning av rabatter....kasta kläder,mediciner efter G.Ja jag bävar bara jag tänker på det.Meennn...bara det blir VÅR snart så man slipper den för-....... snön så tror jag att jag fixar det,om man får vara frisk och färdig...VI HÖRS......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.