tisdag 1 februari 2011

hej och hå,dagarna gå.....

Nu ska jag berätta om att det är inte så lätt fast man gör rätt idag håller jag på och gör rent i sovrummet,har tagit och satt igång med dubbelsängen bl. a.tagit bort madrass skydd ,tvättat,dammsugit hela sängarna.Och jag gladdes åt sängarna så rena och fina DUX madrasserna var.Lyfte de tunga rackarna så ryggen höll på att paja,satte på de nytvättade madrass-skydden,knöt omsorgsfullt,och ganska jobbigt att lyfta ,orken finns inte men det lyckas till slut.DÅ händer det som inte får hända,jag har gjort illa mej i ringfingret och 2 bloddroppar hamnar på den nytvättade madrassens frotteöverdrag,snabbt tar de sig ner på madrassens framsida,jag blir så för-b....d ,snabbt blir det fram med kallt vatten,salt har jag hört ska vara bra,i allafall när man spiller rödvin.Min stolthet över de oklanderligt fina madrasserna finns inte mer,jag blev besviken och lessen,fy vad tråkigt.Det ser ut som det gick att fixa,men man har ju det i minnet,det är inte helt rent längre......JA JAG FÅR FÖRSÖKA ÖVERVINNA DET .Nu ska jag försöka lägga tillrätta madrasserna i sängstommen det är ett litet företag bara det,skulle behöva vara 2 att lyfta,jag måste tyvärr göra mig av med dessa klumpiga madrasser inom snar framtid,man kan ha lite lättare saker att handskas med i fortsättningen...JAG HADE OCKSÅ INKÖPT NYA FYRKANTIGA VITA TALLRIKAR,bara det är ytterligare en besviket köp,jag och min kompis gick och shoppa och fick syn på fyrkantiga vita tallrikar,såg kul ut,nästan som programmet på TV,man sett halv 8 hos mig aktigt,skulle servera på prov,men hade tyvärr kokt torsk,som är vit,potatis,vit sås,ägghalva den är också vit,men jag tog lite Kalles kaviar och ringlade på ,så det skulle bli lite färg,såg bra ut,då jag plötsligt fick för mig att lite mer sås med persilja i skulle bli pricken över i.Jag reser mig upp tar tallriken till kastrullen med sås,det var då det hände,ägghalvan gled av tallriken och hamnade med kaviarsträngen nedåt på min nyinköpta klanderfria matta,som jag var så stolt och glad över ren och fin,SLUT MED DEN GLÄDJEN,ner på knä ,ta bort Kalles kaviar,gnida och tvätta bort,men den blir aldrig som förr,snyft....Jag vill bara nämna att så fort jag har ren jumper på mig,blir det en matfläck,nästan omedelbart ,men det måste vara jävulen som inte unnar mig rent och snyggt .Ska berätta en kul story om min dotter som också har en benägenhet att spilla på sig,hennes man tittar förundrat varje gång och undrar HUR kan det hända varje gång.Då sa hon det beror på att bysten är ivägen,MEN det trodde inte han.INTE sa dotterns dotter,ska visa dig pappa.Och hon blåste upp 2 ballonger till nästa middag ,som pappa fick sätta under tröja,så han fick stor byst,och se det gick som vi trodde han spillde jättemycket,det var bara inse att han var överbevisad,herregguuudd vad dom skrattade åt det,så kan det gå...NU ska jag fortsätta med madrasserna,vi hoppas på det bästa,hejsvejs....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.