onsdag 2 februari 2011

Fortsättning följer.....

Jo ,hej igen loggen,jag vill lugna mina läsare,jag har fixat madrassen,tvättade om överdraget och madrassen klarade sig i rena förskräckelsen,med lite salt och kallt vatten ,blev helt ren.Nu var det ju bara 2 små pyttefläckar,men tillräckligt uppretande,allt frid och fröjd.Trodde jag ja,tills jag började med att försöka lägga madrasserna i sängramen,jag har aldrig gjort det själv,man behöver vara 2 för att lyfta och måtta in dom på en smal kant i sängramen,annars faller dom ur ramen och lägger sig på golvet,och det finns inte mycket plats att ta under dom och lyfta uppåt,vad ska jag göra,jo,ringa dottern,hmmm hon var inte hemma ,jobbar nog.Tänka ,Tänka....Jo jag kan lägga långa träribbor,1.80 cm ,ut i garaget ,letade ,upp på stege,plockade ner ett par ribbor,från garagets tak,fanns där gammalt virke.sågade,hade el.såg ,så det gick lätt att kapa,in och lyfta de tunga madrasserna,som det även finns en ribbotten i trä fastsatt under madrassen,fast det gick med mycket möda att lyfta själv,å gud va det var tungt.La träribborna,på med madrasserna,då gick ribborna av,allt ramlade ihop.Jag blev ganska lessen på allt detta jobb jag la ner,men skam den som ger sig,ut i garaget igen ,upp på stegen,tar ner en stadig tjockare planka,sågar till,gör om proseduren,upp med madrasserna igen,och det lyckades,jag kände mig stolt,det skulle min käre make sett,då hade han sagt,bravo du ger dig inte...Nu ska jag bädda och sova gott i min sköna säng,som står stadigt och är superren,inga kvalster här inte,det luktar friskt och gott....tack för det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.