söndag 30 september 2012

HEJ,BLOGGEN! IDAG UNDRAR JAG MYCKET OM JAG HAR HANDLAT ELLER INTE HANDLAT.   Följande inträffade idag i Farsta Centrum,jag behöver inte namnge företaget. Jag åker glad ihågen till en populär affär och skall inhandla ett presentkort som jag tänker ge bort i födelsedagspresent.Jag köper ett för 600 kr ,och biträdet lägger kortet i ett litet kuvert och säger det gäller i 3 år,tack .Jag har alltså gjort ett köp,eller om man säger jag har handlat ett presentkort just nu,och jag har betalat det.Jag ser då en skylt ovanför mitt huvud,om du handlar för 500.- får du ett presentkort värt 100.- och ett stämpelhäfte som kan ge dig ytterligare ett presentkort , efter 10 köp på 250.-,jaha låter ju bra.JAG frågar då biträdet om jag får också ett sånt presentkort +stämpelhäfte.Nej,säger hon BARA DOM SOM HANDLAT. JAHA,säger då jag och lämnar affären,men medan jag går mot utgången börjar jag fundera ,vad var det som jag gjorde i affären,var det inte just handla jag hade gjort,eller vad var det jag gjorde???Ska jag acceptera detta eller gå tillbaka och fråga en gång till???Jag går tillbaka och frågar biträdet en gång till:Är du verkligen säker på att jag inte får något presentkort,jag har ju faktiskt handlat alldeles nyss för 600.-.Ja,säger hon men det är den som handlar för presentkortet som får det.Nämen säger jag,det är ju jag som betalat ,alltså är det jag som har handlat.Den som utnyttjar presentkortet har inte köpt det,allt är ju redan betalt av mig.Alltså är det jag som har handlat,eller hur?ÄHHHH,prata med min kollega,jag vet inte.Kollegan ser besvärad ut,jag är envis och står på mig.Då säger hon samma sak .Då ber jag att hon ska kontakta högre ledning och få klarhet i vad som gäller,annars tar jag tillbaka mina 600.- ,jag tycker det är orättvist,jag har ju faktiskt HANDLAT.   Biträdet ser oerhört besvärad ut,men ger mig ett presentkort på 100.-,som jag tycker är rättvist,säger sen nu får jag 100.- minus i kassan. Jag ser mig omkring och köper en duk för 150.-.Jag går tillbaks betalar med presentkortet och resterande pengar.Hon stämplar in allt skriver kvittonr.så att hon inte ska få minus i kassan ok..Jag tackar och frågar om jag får ett stämpelhäfte som kan ge mig ytterligare ett presentkort vid köp av 10 ggr 250.- .Hon tittar på mig igen som jag är oerhört en besvärlig tant.Jag säger jag är ju berättigad jag har just HANDLAT för 750.-.DET MÅSTE JU GÄLLA ,Hon tar fram ett häfte och ger mig 3 st stämplar.Tack säger jag,RÄTT SKA VARA RÄTT.Vid det taget har nog hennes tålamod tagit slut,så hon säger med citronsur röst:Ha en bra dag.Detsamma ,när ni har tagit bättre reda på vad som gäller,säger jag tillbaka.JAG TYCKER DET SKA VARA LIKA FÖR ALLA SOM HANDLAT,KRAM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.