måndag 15 oktober 2012

Hej igen,jag tycker det är skönt att simma,därför går jag ungefär 1-2 ggr.i veckan  till kommunens bad eller i farsta badet,jag har en kompis som följer med också.VI brukar ta en simtur på en timme ungefär,sen sitter vi i bubbelpoolen 10 min.,sen sitter vi i förrummet till bastun en stund och torkar till.Sen brukar vi gå till cafeet och ta en fika m. bulle eller en macka,sitter och snackar ett  tag och bara slappar .Ibland fortsätter vi vår färd till Centrum ,kikar i affärer,shoppar lite,det har också hänt att vi gått på fotspa och fixat våra fötter,m.a.o. en behaglig tillvaro denna dag.Men till sak,idag fick jag åka själv ,det går ju också bra,men är inte lika roligt.Började med simma,och efter en stund,går jag upp och ser att det är bara en person i bubbelpoolen,bra tänker jag då går jag dit.Döm om min förvåning när jag kommer fram ,där sitter en kvinna fullt påklädd i svart med sjal runt huvudet,långa ärmar,långa kalsongben,totalt täckt av svarta kläder,och runt henne bubblar vattnet som det brukar i bubbelpooler.En man går framför mig ,så han går ner i poolen först och sätter sig ner,sen kom jag.mannen sätter sig vid kvinnan i kläderna,för att sen hastigt resa sig upp och gå därifrån.Varför tänker jag ,går han redan???Ja det ser onekligen konstigt ut,men efter som jag har sett att det finns skolflickor i liknande mundering som brukar gå på simlektioner,så bryr jag mig inte lika mycket,det har med deras religion att göra,har jag förstått.Det som chockar mig däremot är att när kvinnan reser sig upp, då vattnet slutat bubbla,visar det sig att hon är i långt framskriden graviditet ,så att säga 9 mån.precis färdig att föda.Vad får henne att ens tänka på att gå och bubbla i detta nu?Förstår hon inte faran i bakterier ,halka på kakelplattor,snubbla och få värkar,folks blickar,gubbar som glor ögonen ur huvudet,uppmärksamheten???Jag ser faran,så jag tar hennes hand och leder henne ur bubbelpoolen,visar henne de bristfälliga handtaget som hon kan stödja sig mot,då den halkiga kakeltrappan måste beträdas med försiktighet.Jag ser att hon går mot barnbassängen där hon har ett litet badande barn att ta hand om,som också blir riskfullt,då barn är livliga som vi alla vet.Snälla någon tänk först,jag hade aldrig gjort något liknande,trots att jag kan simma,har 2 barn,men nej,skulle inte ens tänka tanken. SIMMA LUGNT.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.