onsdag 20 februari 2013

SNÖ SNÖ OCH ÅTER SNÖ...

SNÖ I OÄNDLIGHET VARFÖR SÅ MYCKET OCH VARFÖR ???Jag har en undran kan äldre män tänka längre en näsan räcker? Nuhar jag fått bevis ett par tre ggr. de senaste veckorna.Jag och grannen beställde snöskottning tillsammans,för  jag hade mer och han hade mindre,så vi enades om vi går ihop med skottningen så kan vi få hjälp från en firma som erbjuder hjälp om man har 3 timmars arbete.Det trodde vi,han fick betala för 1,1/2tim. ok. OCH så trodde jag också skulle få 1,1/2 tim. så det maxade till 3 tim.Men icke sa nicke,jag fick betala för 6 tim.För jag hade 2 gubbar från firman som jobbade 3 tim. och då blir det 3 ggr.2=6 tim.Meen jag hade inte begärt 2 gubbar,vilket jag påpekade,inte till någon hade jag sagt att jag vill ha 2 gubbs.Jag skulle ha varit nöjd med en gubbe.OCH det resulterade i att jag fick betala för 6 timmar.1.200 kr blev det med rotavdrag,annars 2.400 kr.Men hör en ensam kvinna,nej det är ingen som gör bland gubbarna.Inte heller på bilverkstan,där är det gubbs,som alltid går först( utan nummerlapp)till kassan.Hallå,säger jag,jag var före,jaha,säger nån,och betalar först.Det blir ingen stor grej av det,gubbsen går före iallafall.Snö igen,jajaja,då slänger grannengubbe all snö från sin tomt över på mitt staket,så träflisorna ryker,staketet är gammalt,men för det behöver man ju inte knäcka det med snö från grannens tomt.Han kan väl slänga det på sitt staket i stället.Nästa gubbs-granne,skottar bort stora isklumpar för att få dit sin soptunna,kastar och trycker in isklumparna på hörnan på mitt staket,jag säger vänligt kan du slänga isklumparna nån annan stans.VAR?,Ja säger jag ,på andra sidan vägen.VA,ska jag gå ända dit?NEJ DET VILL JAG INTE.Nähää,men du har sönder mitt staket,jag har precis lagat det.Ähhh....Vad ska man göra?Allt kan tyckas" what ever"men ingen gubbe lyssnar .Tänk lite logik,vad händer om jag skadar någons egendom?jag är ganska säker på att man får ersätta skadan.Ex. skulle det bli en liten repa på gubbens bil,då du,får du betala,sanna mina ord.......men staket det kan man skada och bryta itu plankor och sabba stolpgjutningen och låssas som ingenting,SKÄRPNING GUBBS....!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.