lördag 16 mars 2013

Hej igen ,det  har nu blivit mars månad och det har hänt en del,födelsedagar har passerat ,barn som har fötts,och nu väntas ett litet barnbarnsbarn till, detta året i september. Nästa vecka är det barnbarnsbarnet LEO,som ska få sitt namn välsignat i kyrkan ,Askersunds ...Jag vet inte  vad jag ska fokusera på,men det har blivit en del att tänka.Från det ena till det andra så är det sig likt,alltid något som händer,just nu håller jag på med lite förbättring i mitt kylskåp och frysskåp,de fungerar bra,men en del hyllor och lådor har blivit uttjänade,spruckit med andra ord.Fick beställa nya på Elektrolux.kostnad närmare 1200 kronor,jaja,men vem vill dra ut trasiga lådor med frusen mat i,inte jag i alla fall.Så en beställning blir på sin plats,ringer och hämtar själv i Jordbro industriområde.åker dit och det ser skumt ut,fullt med kontainers och stora truckar står där,öde ser det ut,man kan tro det kommer en yxmördare fram bakom lastbilarna,jag ser mig ängsligt omkring,där,där borta ser jag en liten skylt med Elektrolux service,en trevlig ung kille tar emot,jag betalar och går därifrån med mitt paket.Skyndar till bilen.Bra nu åker jag hem och förnyar lite.Inte nog med det,jag skulle vara duktig och städa bakom tvätt maskinen, plastmunstycket gick av så jag fick ånyå beställa från El.lux.Vattnet iskallt sprutade ut från kranen,jag hittade inte avstängning ,men stängde av huvudkranen,så skönt,men sen behövde jag vatten så jag måste sätta på den igen,hällde upp på kastruller,kannor så det skulle räcka,sen stänga huvudkranen igen.Gick och lade mig på kvällen med tanke på att det grejar sig i morgon.Vaknar med ett ryck klockan 4 på morronen,tänkte ,det måste finnas en säkerhets-avstängning.YES,går ut sömning i tvättstugan tittar,om jag vrider upp den här kranen då kanske det stängs av till tvättmaskinen,alltså tvärtemot vridning.JA,det funkar,tvärtemot vridning.Då kan jag använda de andra vattenkranarna,jag kan ha huvudkranen påslagen.Snilleblixt!!! Jag fattar,nu har jag lärt mig,någon måste ha sagt det nån gång,och det låg i bakhuvudet.VI HÖRS...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.