måndag 8 april 2013

SLUT PÅ PÅSKEN,SNÖ OCH DATOR...

Det har varit mycket snö denna vinter och när solen skiner som värst på en ljusblå himmel då tror man nu är våren kommen,men då mulnar det och så börjar det snöa igen. Jag undrar hur mycket ork har vi ,nu är det april månad och snödrivorna ligger kvar och isen vill inte försvinna med dessa kalla nätter,ska vi orka,ja, vi har inget val.Jag och min gamla kompis från ungdomen har varit inne i Stockholm vid några tillfällen ,vi gick som turister inne i kungliga Slottet och såg på allt gammalt vackert ,möbler,tavlor,vävnader och mycket mycket annat.Jag besökte också Östasiatiska museet och när det var dags att dra hemåt blåste nordanvinden så det isade runt öronen,fick ta bussen till T-centralen för att sen ta tunnelbanan.Nu har vi inte längre häften att stämpla våra resor med,nu ska det vara accesskort,köer uppstår då de som aldrig haft med datorer att göra ska börja knappa in pengar från banken på dessa,några har inte konton heller i banken.Finns de som aldrig haft ett bankkonto .Jaja,de här med datorer,jag har flera vänner,manliga och kvinnliga som aldrig varken kan eller vill lära dator,de får be sina barn ,barnbarn,eller grannar,släkt,vänner om hjälp.Jag själv tycker det är kul,jag har ju kontakt med mina närmaste på Facebook,som kan vara väldigt upplyftande för en gammal människa,jag har just sett på TV -program om äldre 80,90 åringar som får prata med sina barn på SKYPE OCH SE DOM PÅ BILD också ,det är ju revolutionerande för den generationen som kanske bara ser dom till Jul för att de bor för långt bort.Eller  de är för sjuka att förflyttas,jag hoppas att alla som har möjlighet får lära sig ,eller personal som kan hjälpa till,det är nog uppskattat.DE som sätter käppar i hjulet är tyvärr också såna som ENVIST håller på med att neka lärdom om detta,jag har flera vänner som inte vill lära sig för de tycker det är onödigt.Hur kan de ändra inställning,jag undrar.FRAM FÖR ATT ALLA FÅR LÄRA SIG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.