torsdag 16 september 2010

DAGARNA GÅR....

Ja,just det dagarna går men vad är det som händer runt omkring,det regnar,solen skiner ibland,jag åker och handlar,jag lagar mat,tvättar,dammsuger ibland,håller på med bouppteckning,besöker advokater,just nu i sverige,jag ska åka till ambassaden för att få fullmakter klara åt mig och döttrarna,advokat i Grekland väntar,bouppteckningen det kan dra ut på sig.Bankärenden ska göras på fredag,försäkringsärenden ska registreras och där varvas telefonsamtal,besök med myndigheter,ifyllande av papper,skicka med posten,ut i trädgården klipp gräset och kantklipp emellanåt,laga trimmern som inte vill funka,staket som ska lagas,häcken väntar att ansas,plocka in sommarmöbler,gräv i rabatten,kläder som ska bort från garderober,säckar ska fyllas med skor och kläder,lämnas till insamling,rensa i lådor,gamla papper ska bort,badrumsskåp ska rensas på rakvatten tandskölj,nässpray,krämer och håroljor och sprayer för män,gamla mediciner ska bort,saker som ska bort från förråd och garage,vindsutrymmen ska rensas,bilen som ska tvättas och tankas,kolla tid för översättare av papper grekiska/svenska,ringa tolk,betala diverse räkningar via internet,samt få tid att träffa väninnor på ledig tid som man får försöka trolla fram,jag går på linedance,jag har en tjejträff var 14 dag ,en jättesnäll kompis att gå och simma med 1 gång i veckan,däremellan får jag shoppa ibland,åka till stan i city,MMEENNN det är så långsamt ,kompisen som jag delat mitt liv med i 52 år är inte här,vem ska jag berätta för,vem ska jag göra mig fin för,vem kan jag fråga om jag undrar något,vem ska jag åka på semester med,vem ska jag promenera med,vem ska jag åka och handla med,vem ska jag berätta hemligheter för,vem ska äta middag med mig,vem ska tycka om maten jag lagar,VEM BRYR SIG ÖVERHUVUDTAGET,mr.Nobody,usch vad trist,men det är bara att gå vidare,sälja huset,bilen,packa ihop lådorna,köpa en 2:a i Farsta och sätta sig att vänta,på vem,Mr.Nobody,eller ska jag ta en resa till Toscana och gå på vinodlig,och provdricka rödvin ,ensam,eller köpa en resa till Australien,och strunta i allt.......-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.