fredag 3 september 2010

september

Åh,vad det är skönt att vara hemma igen,det blev som att jag var ett halv år i Grekland,men det var 2veckor sen hem 3 veckor sen 2 veckor igen dit ner,något direkt uträttade ärenden blev det inte,men jag solade ,vilade,åt goda tomater,fetaost,och frukter som är solmogna och saftiga,träffade släkt och vänner,åkte till Kavala och träffa kusinsläkt och barnbarn till dom,gjorde det som man brukar i största allmänhet på semester,jag ääällssskkkar nämligen HAVET det turkosa havet,tänk att simma där i,man är så lätt och rör sig obehindrat i vattnet,I LOVE IT,sen var det KATTEN,han pratar med mig hela tiden och hänger efter mig vad jag än gör,hänga tvätt,äta lunch ,klippa gräset, tvätta bilen,överallt kommer katten fram,jag nästan snubblar över honom.Så tar jag bilen ner till byn och handlar lite mat,och hälsar på släkten som är nära mig i gamla huset nere i byn,samt släkt som har en färgaffär underbara människor,som hjälper mig mycket.MMEENN det fattades något och det var min kära följeslagare i vått och torrt,som tyvärr har lämnat mig och oss i stor sorg och saknad,kommer man över sånt,jag bara undrar ? Man får gå vidare ,ska försöka mig på nån kurs i vinter,jag kör väl linedans,det var kul,och så har jag mina vänner syjuntetanter,min gamla vän Mona,trogen följeslagare genom livet,när våra barn var små,lekte de,vi vuxna roade oss med kortspel,åkte på utflykter ,man tänker hur kul vi hade,kan det bli kul igen? Jag ska ha bouppteckning nu den 7:e september,vi får se vad som blir gjort,hoppas det går bra ,så jag slipper något upprivande av sår,för nu börjar jag bli stark igen,psyket har fått sig en törn,men man får ta sig i kragen som man brukar säga.Jag har ju mina döttrar och mågar,barbarn,att leva för och fina hus och trädgårdar,flera stycken,tillochmed,kul är det med data och TV ,film,och foton att minnas det som varit och se fram mot det nya som kommer.Vi hörs igen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.