tisdag 24 maj 2011

snart är det resa av....

Jo så här är det,ska till mitt sommarhus Grekland,härligt ,lugnt liv,tror jag,men jag kommer nog få ändra inställning snart.det brukar hända så mycket där nere,som någon missunnar mig den härliga semester jag brukar ha,iallafall när min man levde,då var det lugnt,men nu ska jag helt plötsligt klara det mesta själv,det tar på krafterna,.T.ex. nu idag ,ja då blev det utbrott på Island ,en vulkan till som legat och slumrat börjar röra på sig,spy ut aska,fara på färde för flygtrafiken,just nu om man ska norr ut.men vad säger att inte den kan hålla på ett bra tag,kanske det blåser söderut också,milda makter.,jag kanske inte kommer hem på ett tag.Sen har jag iallafall ett jobb där nere med advokat ,myndigheter,papper hit och dit,allt som ska ordnas.Min dotter följer med och det är jag tacksam för,min engelska,är så där,och grekiskan så där också,så vad ska man snacka om och med,vifta med armarna,godkända översättare växer inte på träd,heller.Jag ska skriva sen och berätta,jag brukar göra uppehåll över sommaren,men jag får se vad jag kan göra åt det här problemet som är ganska stort.Jag har en del problem meddetsamma jag kommer ner,vill koppla in data, virusprogram,telefon,vad ska jag göra med bilen?T.EX. Jag har också tänkt,hur ser jag på telefon( Vodafon)vad finns kvar att ringa för?Har ingen aning vilket nummer det är? Kan tyckas enkla saker här,men i Grekland uppstår problem...Kan man få ett Visa kort där,hur gör man då?Jaja,vi får se den dagen den sorgen....VI HÖRS IGEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.