tisdag 21 juni 2011

Dagarna före midsommar....

Hej det var ett tag sen,det har hänt en del,ett år sen G.dog,jag saknar honom så mycket,min bästa kompis,som ställde upp i vått och torrt.Nu har min syster dött,hon blev 78 år,alldeles för ung att gå bort,hon hade så mycket ,att glädjas åt,och hade en stark livsvilja,men på grund av sjukdom,så orkade inte kroppen mer,jag saknar henne för hon var mitt enda syskon,min syster,som jag såg upp till,som liten,hon var också min enda från min familj som var kvar,mamma och pappa är döda,nu är det bara jag kvar från min familj.Men jag har ju 2 barn själv,mågar,6 st barnbarn,så jag är ju inte helt ensam.Jag får ta tag i mitt liv,OCH leva mitt liv ,som jag vill,men frågan är hur ???Nu ska jag ner till ett problemfyllt Grekland,hoppas att det ordnar sig med problemen och att alla hjälper landet,det är ju därför vi har EU.jAG håller på med målning och reparationer utvändigt av gamla huset,hoppas det ordnar sig,jag själv måste se över bankkonton och slutet av pappersarbeten hos advokaten,jag har också försökt få internet där nere,men det har inte gått,det är krångligt,nu ska jag ta tag i det en gång till,jag får ha en släktings namn i mitt tel.nr.sen får jag beställa en box för internet,som kopplas i hans namn,för ett halvt år,sen kan jag få ,om jag har tur internet.Good heavens.JAG ska också försöka få en biljett hem till min systers begravning,det är inte så lätt,men ,jag vet ju inte ens när den blir,för närvarande.För tillfället är det rörigt,men jag är inte förvånad,det brukar vara problem och svårigheter där jag är.Hoppas att man är stark att klara av allt ensam,jag tycker det är mycket att tänka på.JAG har gjort i ordning i trädgården,gräsklipp,mossrivning,trädgrenar bortsågade,häck-klippning,rensning,bortforsling,rensning i förråd,börjat i allafall.Det är riktiga grabbiga saker,som fodrar en del styrka i armarna ,rygg,ben,det har ju inte jag,därför värker det efteråt,aj,aj,aj.Jag ska inte klaga,jag kan ju göra det enkelt,men jag fick inte tag i någon som kunde hjälpa mig mot betalning,var finns dom?Nu är det faktiskt rensning av takrännor på nästa projekt,men klättra på stege är inte riktigt min grej,var finns dom som gör det???Jag tror att jag får sälja kåken och skaffa en lägenhet inom de kommande åren.SYND,skulle vilja att mina barn tog över kåken,det är inte så lätt att skaffa sig en,så att ha en kåk,är väl drömmen,trodde jag.Jaha jag ska väl sluta nu,det finns mycket som jag funderar på,kanske inte så intressant för läsaren,men det är väl allmänt,man ser att alla har svårigheter i livet.Nu till helgen väntar midsommar,brukar vara så vackert i sommartider,jag älskar SVERIGE i sommartider,när solen skiner,jordgubbar,färskpotatis,mmmmmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.