onsdag 27 juli 2011

solskensön...

Hej jag är på solskensön,men idag känns det mörkt efter det som hänt i NORGE,stackars anhöriga,vad lessna dom ska vara ,.förtvivlade,jag har lite vardagsproblem ,och nu tycker jag att dom behöver man inte nämna.just nu försvinner allt jag tänkt skriva så det får bli som det blir.Jag hade tänkt skriva lite om katterna,ja just det ,dom är mycket kloka djur,jag har en vit,Snövit,en kolsvart Panter,en som heter Randan och Rutan,en som har mist örat,hans bror pratade jämt med mig,men han saknas i år.Honan Snövit tycker om att vara först på trappen på morgonen och jamar högljutt,mat ,säger hon,Snövit håller talan för de andra.Jag går ut med en påse torrfoder och fyller skålen,så det ska räcka till alla.Jag kan sen göra mina dagliga sysslor i lugn och ro,katterna tillhör egentligen min granne,men dom föredrar att vara här hos mig ,så jag får ta det...IDAG,var det en varm dag så jag badade i havet och åt mina persikor som solmogna smakar fantastiskt gott,drack lite vatten ur medhavd flaska ,sen simma jag en sväng och åkte sen hem och åt mat,vilade siesta,nu på kvällen är det betydligt svalare,så nu blir det en promenad innan TV-tittandet,heja på några bekanta ,livet går vidare trots världshändelser....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.