fredag 29 juli 2011

gör alla rätt,eller alla fel.eller???

Jag funderar till och från,gör alla rätt,eller alla fel,eller får man göra fel,så man vet vad som är rätt,eller gör man rätt ,så andra gör fel ,eller andra gör fel och jag gör rätt....Det är en aldrig löst gåta...EX.En pappa tar med sitt lilla barn på mtorcykeln,eller mopeden,cykeln,han låter den lilla 2-åringen,eller 5 eller 7 .osv.sitta fram och styra motorcykeln,utan hjälm utan något skydd även pappan likaså.Köra i 50-60 km/TIM.C:A.DETTA MÅSTE VARA STRÄNGT FÖRBJUDET,PAPPAN GÖR FEL...Men tyvärr händer det dagligen ,vad kommer han att lära sig av det?Tänk fortsättning själv.Scenario 2,En kille kanske pappan,kör en liten lastbil modell mindre,har fru och barn med sig,kanske några små kompisar också till barnen,de tänker ge sig av till stranden,skönt med ett dopp,eller hur,snällt tänkt,men vad händer:BARNEN SITTER PÅ FLAKET,DOM FÅR INTE PLATS I HYTTEN,för det finns bara 2 platser där,för pappa och mamma,de kör iväg,dom kom till stranden den här gången och kanske hem också,men rätt eller fel,STRÄNGT FÖRBJUDET SKULLE JAG VILJA SÄGA,ta körkortet från dessa människor omedelbart,jag ryser vid tanken,vilket blodbad det skulle kunna bli,kanske flera döda,tänker inte folk alls.JAJA jag är inte polis eller nåt,utan tycker att sunt förnuft får råda.FEL FEL FEL....TÄNK OM.....OCH när du är på stranden låt barnen leka men tvinga inte barnet i vattnet ,så ungen skriker så han är blå,det kommer naturligt så småningom,plaska vid kanten,lek i sanden,den dag kommer då barnet vill bada och lära sig simma,jag ser då och då föräldrar som doppar sina förskräckta ungar under vattnet,häller vatten på huvudet så det lilla barnet tappar andan av rädsla,klart ungen skriker,rena barnmisshandeln skulle jag säga.FEL FEL FEL SÄGER JAG,men vem gör rätt.......Det finns massa saker jag undrar över rätt eller fel,Mössa på vintern,skor inne och mössa inne,rätt eller fel,baddräkt på stranden eller ej,naturligt vis har man baddräkt på om det inte är nudistläger,men alla tycker inte det,en del ska sola toppless fast alla på stranden har BH på sig,fattar inte,ska en enda människa sitta där bland familjer med baddräkter på vara utan? hur tänker man eller inte tänker,snyggt kul ,eller vad,rätt eller fel...jag kan inte sluta att fundera över detta.Använd sunt förnuft,eller det kanske inte finns längre.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.