onsdag 14 december 2011

LUCIAFIRANDE...

HEJ,IDAG VAR JAG PÅ LUCIAKAFFE,var ibjuden av pensionärernas träffpunkt,det stod en skylt utanför,välkommen in och se Lucia,Luciafölje från skolan 4-5 klassare,duktiga att sjunga och spela,en kille spelade saxofon,och det vet man ju är inga lätta saker,flicka spelade fiol,riktigt fint.Där inne fanns,förväntansfulla pensionärer,lite yngre grupp 65 och uppåt,skulle tänka mig att en del var mormor och morfar ,ex.farfar,farmor,till en del av dessa barn.Där fanns kaffe och lussebulle ,pepparkakor,till försäljning,billigt 15.-.Trodde först att skolbarnen hade försäljning av dessa,men icke,det var föreningens som tillhör haninge kommun,vill dom ha pengar för kaffe och pepparkaka en luciadag???Det verkar snålt,men så var fallet,jag hade just varit på ICA och där bjöd dom alla kunder på kaffe,lussebulle,pepparkaka.Jag kände det lite pinsamt att se alla gamlingar betala 15.- ,för att sen se LUCIA,jag menar kommun har ju inte betalat skolan för att barnen skulle komma,jag hade nästan lust att bjuda allihop,men jag kunde ju inte utmärka mig,skämmigt se dom att stå och ta betalt ,just en sån dag.Kaffe,pepparkakor,karameller,delas ju ut gratis på olika håll en sån dag som LUCIA.Nästa år ska jag prata med dom,jag kan köpa en burk pepparkakor och 1 kg kaffe,jag bjuder dem,skulle tro att det hade kommit flera pensionärer och tittat på Lucia.....pppuuuhhh,jag blir upprörd.Håll imig ,men jag tror luciaföljet fick betala läsken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.